The Dutch HackInfo

Information about Hacking, Security & Tweaking

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)
Apple iPhoneHet nieuwe iPhone OS 3.0, dat Apple dinsdagavond presenteerde, is makkelijk te kraken. Dat zeggen de hackers achter iPhone Dev Team, die software ter beschikking stelden om eerdere versies van het OS te unlocken.

Het unlocken van het vernieuwde besturingssysteem zou niet moeilijk moeten zijn, zegt iPhone Dev Team op zijn blog. Apple presenteerde het nieuwe OS dinsdagavond en stelde meteen een testversie beschikbaar aan ontwikkelaars. In het nieuwe OS zitten een aantal nieuwe functies, zoals de mogelijkheid voor push-applicaties, copy/paste, zoeken in applicaties en navigatie. De update komt deze zomer beschikbaar voor alle gebruikers van een iPhone, iPhone 3G of iPod Touch.

Als gebruikers de bèta van iPhone OS 3.0 downloaden en installeren, wordt ook de baseband van een update voorzien. Daarom moet de Pwnage-tool van iPhone Dev Team, die het mogelijk maakt de iPhone van aangepaste firmware te voorzien, op het nieuwe OS worden aangepast. Om die reden adviseert iPhone Dev Team de OS-update pas uit te voeren wanneer de nieuwe Pwnage-versie beschikbaar is. Voor de eerste generatie iPhones geldt dat niet: daarvan blijft de baseband bij de update ongewijzigd. De nieuwe unlocktool zal waarschijnlijk niet verschijnen totdat Apple de derde versie van zijn iPhone-software officieel uitbrengt voor alle gebruikers.

Dit geldt overigens alleen voor het unlocken, de techniek waarmee de iPhone gebruikt kan worden op netwerken van andere providers dan de provider waarbij de telefoon gekocht is. De jailbreak blijft na de update wel gehandhaafd. Door een iPhone of iPod Touch te jailbreaken, krijgen gebruikers onde meer de mogelijkheid applicaties te installeren die niet in App Store van Apple verschijnen. Zo kan functionaliteit worden toegevoegd die Apple niet toestaat, zoals het versturen van bestanden via bluetooth.

Bron: Tweakers.nl

You have no rights to post comments


Copyright © 2020. All Rights Reserved.