Consumenten die hun computer wegens een defect of probleem naar de winkel terugbrengen, kunnen beter hun harde schijf eerst verwijderen. De Britse televisiezender Sky deed onderzoek naar hoe computerwinkels met de laptops van klanten omgaan. Via een programma werden niet alleen de toetsaanslagen en andere acties van het personeel in de gaten gehouden, maar was ook de webcam ingeschakeld. Als "testcase" was in de laptop de geheugenchip losgemaakt. De winkel liet echter weten dat het moederbord defect was en vervangen moest worden.

Toen de geheugenchip weer was teruggezet, begon het personeel de persoonlijke bestanden op de schijf te bekijken. Een van de medewerkers besloot zelfs de gevonden foto's en inloggegevens voor Facebook, Hotmail en een online bankrekening naar zijn USB-stick te kopiëren. Vervolgens probeerde hij verschillende malen op de online bankrekening van de klant in te loggen. Verder bleek dat slechts één van de vijf winkels het probleem van de losse chip op een eerlijke manier oploste en hier geen rekening voor in kaart bracht. Bij de andere winkels werd het probleem of niet gevonden of kreeg men een onterecht hoge rekening.